zondag 18 april 2010

Port-pruimen saus


Het is al weer enkele weken geleden dat ik op donderdag deze saus bij mijn moeder at. Omdat het nagerecht zo lekker was en omdat ik het beslist zelf nog eens ga maken en omdat ik denk dat jij iets misloopt als je deze saus nog nooit gegeten hebt, plaats ik hem op mijn blog. Zie het als een gastbijdrage. Mijn moeders recept:
 
het sap van 2 sinaasappels
2 dl port
18 gedroogde pruimen zonder pit
2 eetlepels suiker
kaneel naar smaak
 
Laat het sap met de port en de pruimen een nacht weken.
Doe het in een pan met de suiker en de kaneel en breng het aan de kook.
Laat dit mengsel ongeveer 20 minuten zachtjes sudderen.
Tenslotte kun je de saus naar believen wat binden met maïzena.

Wij aten hem met een griesmeelpudding, maar er zijn genoeg andere puddingen of gerechten te bedenken waar dit lekker bij is. Laat je fantasie de vrije loop gaan.

Geen opmerkingen:

Related Posts with Thumbnails