dinsdag 22 mei 2012

Amuse van gegrilde courgette, mozzarella en pesto



Loop ik door de super bij de kaas en wat zien ik?
Kaas op een toasie.
Ik denk: kaas. 
En voordat me ene hand de andere had kunnen tegenhouden had ik dat stukkie kaas in mijn mond.
Ik denk: lekker, ik neem die toasies mee.
En zo is het gekomen. Tot mijn verbazing zag ik dat mijn schizofrene tweede ik, toastjes had gekocht die ik wilde gebruiken voor een amuse.
Het geheel is heel simpel. Ik nam de kaasschaaf ter hand en hanteerde deze vaardig zodat ik binnen de kortste keren zes elegante plakjes courgette had die ik met wat olie insmeerde. Zij werden adequaat gegrild zodat ze decoratieve grilstreepjes vertoonden.
Ik sneed een goed bolletje mozzarella in plakjes. Nam een plakje daarvan en wikkelde dat in de courgette. Het geheel werkte ik af met wat pesto en een royale draai uit de pepermolen en wat grof zeezout. 
Leg dit op een toastje en serveer meteen. 
Ik verheugde me al bij voorbaat op het knapperige, het zachte en het pikante.
Zit ik effe later op me’n stoel en wat zien ik?
Zo’n lekker toasie met wat derop.
Ik denk: lekker, toasie…
Hap, daar ging me toasie. Lekker joh!

5 opmerkingen:

Unknown zei

Leuke blogs met lekkere recepten plaats je hier zeg! Ik ben net lid geworden van je blogs, leuk om te lezen.
Ik zoek ook nog mensen die mijn blogs willen lezen en/of volgen.
Ik ben een beginneling, en merk dat het motiverend werkt als je wat volgers en meelezers hebt.
Nou mensen ik hoop dat jullie mijn blog ook willen lezen en ben benieuwd naar jullie reacties.
Hoi,

Ik ben net begonnen aan een weblog en die wil ik graag bij gaan houden.
Ik vertel wat mij bezighoudt in het leven, en hoe mijn leven eruit ziet.
Ik ben een heuse beginner, dus kan wel wat tips en reacties gebruiken.
Daarvoor heb ik echter volgers en mensen nodig die het leuk vinden om mijn blog af en toe te lezen.
Ik merk dat het motiverend werkt, als er reacties en volgers bij zouden komen.
Verder zoek ik ook leuke Nederlandse blogs om te lezen en te volgen, dus heb jij een leuke blog en zoek jij volgers, laat het mij weten.

Het adres van mijn blog is: http://blogstersimone.blogspot.com/

Unknown zei

Zo hé, dat benne grote toasies.
Ziet er lekker uit, in z'n eenvoud ...

Nell zei

Mmmm, toasies smaken altijd. Vooral 's avonds laat, net voor het naar bed gaan. @kanerookniksandoen

Martine zei

Borreltje erbij en niets meer aan doen. lekker hoor.

Eva zei

Een kaasschaaf voor courgetplakjes, wat slim! :-)

Related Posts with Thumbnails