maandag 25 februari 2013

Broodje warm vlees



Vandaag bij cafetaria De Gulle Suikerbiet gegeten. Broodje warm vlees dus. 
Zo klinkt het in ieder geval wel als ik de titel in gedachten lees.
Hoe dat zo kwam?
Ik was bij de ISPC/HANOS en liep daar zonder enig doel mezelf uitzonderlijk te vermaken. Ik zocht naar een ‘eierguillotine’ (die ik eigenlijk veel te duur vind om te kopen), zag een mooie wok die ik wel wilde hebben maar wijselijk liet hangen, proefde wijn en worst, en zocht twee prachtige steaks uit die ik per ongeluk in het winkelwagentje liet liggen en dus niet mee naar huis nam wat mij mijn halve nachtrust kostte.
Ik zag ook deze aanbieding.

Ik bedacht me geen moment en stopte het pak in de winkelwagen.
De volgende dag heb ik wat water in mijn koekenpan gedaan met een schepje Chef’s Demi-glace. Daar gleden zachtkens mijn plakjes gebraden fricandeau in. 

Deze vonden hun bestemming op een zacht bruin bolletje. Een gulle draai uit de pepermolen bekroonde mijn creatie. Ik heb er twee van opgegeten, terwijl die overheerlijke appeltaart net uit de oven kwam! 

Een kwart hiervan lukte na enige tijd moeiteloos. 
Echter, na korte tijd was mijn extatische gevoel wat geluwd omdat ik enige ‘leegte’ in mijzelf voelde. Dit werd rond etenstijd gelukkig weer opgeheven door een uitzonderlijk lekkere lasagna. 
De avond verliep verder rimpelloos.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ha, da's een lekker lunch-idee. Bedankt!

Theo zei

Eet ze lekker Paul!

Related Posts with Thumbnails