maandag 15 december 2008

De nieuwe versie kerstmenu

Gaandeweg ontwikkelt zich mijn kerstmenu. Ik heb wat kleine aanpassingen gemaakt. De sorbet is vervallen. Hij paste niet zo mooi in dit menu en bovendien is het eerste half jaar mijn kies niet opgewassen tegen grote temperatuur schommelingen in mijn mond. Als het zo nu en dan toch mis gaat dan moet ik me inhouden niet een daverende klap op tafel te geven. Dat geeft natuurlijk geen pas met kerst.
Daarom:

Een amuse. Waarschijnlijk ben ik voor de kerst nog in Frankrijk waar ik wat ingrediënten kan kopen voor mijn ‘moleculaire’ eitje van bloemkool op een lepel met een paprika coulis. Zo niet dan maak ik mijn mooiste amuse: een gemarineerde coquille met kaviaar.

Een lekkere ossenstaartbouillon.

De ‘Salade Niçoise om onze manier’ van René Brienen.

Misschien een crème brulée van groene asperges met een krul Parmezaanse kaas

Le pièce de résistance: kipfilet met gort en truffel (verschijnt morgen op mijn blog.)

Een kaasplateau. Ik heb een aardige keus kunnen maken die ik in een eerder bericht (zie kerstmenu) besproken heb.

De witte chocolademousse van S. Serveau vormt het dessert.

Tenslotte thee, cappuccino of een espresso met bonbons en kletskoppen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

In plaats van voor onze ouders te koken, schuif ik maar bij jou aan!
Geintje... ;) Ik ga gauw de wijnen erbij zoeken.
Groetjes,
Martine

Anoniem zei

Pfff, je bent verder dan ik met het uitdenken van je kerstmenu! Ik peins nog even verder...

Related Posts with Thumbnails