dinsdag 3 augustus 2010

Heimwee naar Frankrijk

Hieronder volgt een kleine selectie van foto's van onze reis naar Bretagne.

De enige foto die niet met eten te maken heeft is deze met het kapelletje. Bijna elke avond kwamen we op ons laatste wandelingetje van de dag hieraan voorbij. Heel afgelegen tussen eindeloze velden koren en verlaten bossen lag het aan een klein weggetje.

Knoflook en uien, ze zijn niet weg te denken van een Franse markt.
Ook niet uit mijn keuken trouwens.

Of en hoe het te eten is weet ik niet, maar ik zag overal op de markten deze bloeiende artisjokken. Ze zijn in ieder geval zeer decoratief.

Je vindt niet alleen gebraden kippen en Bretonse crêpes op de markt. Er wordt ook gekookt,
en men staat er voor in de rij.

Op de overdekte markt in Dinard heb ik bij deze kraam naar een 'pàte de pistache'
gevraagd heb. Ze hadden hem!!

Het is niet alleen de manier van uitstallen hoor.
Het is gewoon goede waar, overdaad en verleiding.

In Bretagne koopt en eet men alles wat uit de zee komt. Oesters kosten een prikkie!

Levende krabben te koop. Als je over de markt loopt en er komt per ongeluk een plastic tasje tegen je been dat een beetje scherp aanvoelt, dan weet je het wel,- kwaaie krab onderweg.

Kleinschalig en gemoedelijk.

Krab is in overvloed te verkrijgen. Hier op de markt krijg je precies die krabben
die je wilt hebben.

In Saint-Malo kun je gebak eten. De afmetingen van de taarten zijn enorm.
De taartpunt die je op je bordje krijgt is dan ook navenant.

Vergelijk de afmetingen maar eens met de theekopjes. De smaak was overigens prima.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Theo,

ik snap dat jullie heimwee hebben... Prachtige foto's.

Ik vind het wel weer fijn om te weten dat jullie weer veilig thuis zijn.

Liefs, Barbara & co

M. van den Bos zei

Wat een heerlijke foto's! Ja dat mis je wel even.
Succes met acclimatiseren.
groetjes,
Martine

Related Posts with Thumbnails