maandag 9 mei 2011

Even bijpraten

Zo, weer heerlijk thuis van een mooie vakantie in Noord-Frankrijk. 
We begonnen in Epernay, in de Champagne. Vorig jaar waren we daar ook al en dat was zo goed bevallen dat we er nog wel een paar dagen aan vast konden knopen. Dat is makkelijk daar in de Champagne, want je kunt er heerlijk wandelen, lekker eten en drinken, en natuurlijk een rondleiding volgen bij één van de grote champagnehuizen.
Vandaaruit zijn we nog in Fontainebleau, in Chartres en Beauvais geweest. 
Een reis om van na te genieten. Eén van de manieren om dat te doen is om wat na te koken/bakken van wat ik allemaal voor lekkers gezien en gegeten heb. Het wordt weer blog-tijd dus. Bloggen over Frankrijk, over patisserie, over wijn (Champagne natuurlijk), en gewoon over lekker eten!

Het standbeeld van Dom Pérignon. Aan de rondleiding hier heb ik een reusachtige achting voor dit drankje over gehouden. Dat hebben ze er wel in geramd.
's Morgens bij de bakker. Ik heb dit weekeind één van de achterste taartjes nagemaakt. Stay tuned!
Zomaar onderweg in Chartres.
Mijn grootste gemiste kans van deze reis ;-)

4 opmerkingen:

NZ zei

Wow Theo!
Mooi foto's!
Mag ik een stukje (of 10) taart?
Gr,
Julia

Theo zei

Hé bedankt voor het compliment Julia! Hij is al op!! Maar volgende keer... ;-)

Martine zei

aha, ik dacht al dat je in de kip tandoori was gebleven.....wat fijn dat de vakantie zo heerlijk was en dat je weer helemaal opgeladen bent om ons te overweldigen met lekkere recepten en mooie plaatjes...

Theo zei

Nee Spaarcentje, ik ben er niet in gebleven. Ik haal altijd veiligheidshalve eerst het spiesje eruit voordat ik ga eten ;-)
En voor de rest ga ik in ieder geval mijn best doen :-)))

Related Posts with Thumbnails