dinsdag 24 mei 2011

Kip met salsa verde à la Gizzi

Voor de salsa verde:
  • 1 of 2 gepelde knoflooktenen
  • Handjevol kappertjes
  • Handjevol ingemaakte kleine augurken
  • 6 ansjovisfilets
  • 2 flinke handenvol platte peterselie
  • Bosje verse basilicumblaadjes
  • Handvol verse muntblaadjes
  • 1 eetlepel dyonmosterd
  • 3 eetlepels sherryazijn
  • Sap van een ½ citroen
  • 150 ml olijfolie van goede kwaliteit
  • Zeezout en vers gemalen peper

Voeg alle ingrediënten voor de salsa verde in een keukenmachine en maal ze fijn. 
Eigenlijk maakte Gizzi dit recept met lamskoteletten maar ik nam een kipfilet die ik doormidden sneed. Ik heb ze gepaneerd met vers gemalen wittebrood en heerlijk knapperig en bruin gebakken in wat olie en boter.
De salsa smaakte er uitstekend bij. Je moet met dit recept van Gizzi een beetje je gevoel laten spreken als het gaat om hoeveelheden. Bij mij pakte dat gelukkig goed uit.

1 opmerking:

Karin zei

Hoi Theo,
En daar is ze weer, ze heeft toch wel wat......
Het ziet er heerlijk uit !

Zal ik dan toch het boek eens inkijken, wie weet ga ik wel overstag.

Groet,
Karin.

Related Posts with Thumbnails