vrijdag 10 december 2010

Latte macchiato van Albert Heijn

Vandaag wordt eindelijk weer een ouderwetse kookdag. Ik heb er de laatste tijd bitter weinig tijd voor gehad. Ik ga dus vandaag, maar ook zaterdag en zondag uitgebreid bakken en koken om ons kerstmenu eens uit te proberen. Het resultaat van al die inspanningen kun je hier binnenkort lezen. 
Gisteren heb ik bij mijn moeder gegeten en die had als dessert een kant en klaar hapje van Albert Heijn. Zij had vier kleine glaasjes met Latte Macchiato uit de diepvries gekocht. Ik was benieuwd. Het nagerechtje zit in een mooi glaasje en ziet er enigszins verlegen uit. Jawel, verlegen, omdat het een klein glaasje is dat zich onopvallend aan je blik probeert te onttrekken als het voor je op tafel staat. Het is bijna egaal wit van kleur en heeft als enige sieraad een klein donker chocolaatje. Maar toen ik het ter hand nam lonkte het toch wat naar me. Ik pakte het op en keek er schalks naar. De lepel ging door twee lagen heen, eerst een heel lichte crème en dan naar de bodem waar een wat zwaardere mousse afgedekt was met een koffiesaus. 
Het was lekker. Zoet, maar niet tè. Een volle mokkasmaak die mooi afgerond wordt door de zachte mousse en crème. Ik zou het zo als extraatje op een bord met een eigengemaakt chocolade dessert zetten. Die glaasjes zijn nog tot in lengte van dagen bruikbaar. En dat voor € 4,99.
Kijk hier maar eens als je nieuwsgierig bent.

Geen opmerkingen:

Related Posts with Thumbnails