donderdag 3 maart 2011

Le sirop de Monin

De eerste keer dat ik bij de ISPC kwam werd ik eerlijk gezegd overweldigd door het grote assortiment siropen van Monin. Ik kon gewoon niet kiezen. De eerste fles die ik meenam was er geloof ik één met Speculoos. Die heb ik nogal eens gebruikt om een mousse mee op smaak te brengen. Maar al snel volgden Vanille en Amaretto. Lekker voor in de koffie of om in desserts te gebruiken. Als je er eenmaal weet van hebt kom je ze ook wel eens tegen in de horeca. 
Er zijn geloof ik wel honderd smaken en degene die ik geproefd heb zijn werkelijk van hoog niveau. Ik kwam er achter dat ik eigenlijk altijd wel een flesje in huis heb. Nu ik voor dit artikeltje eens op het internet keek bij Monin zelf, raakte ik weer helemaal geïnspireerd. Allerlei recepten en zelfs een app voor de iPhone met meer coctailrecepten dan ik ooit voor mogelijk gehouden had. 
Deze link verwijst naar de Franstalige site van Monin maar je kunt ook doorklikken naar de Engelse. 
Wie weet is het wat voor je. :-)

Geen opmerkingen:

Related Posts with Thumbnails