vrijdag 4 maart 2011

Trifle toetje om de restjes op te maken

Ik had nog wat cake over van mijn sinaasappeltaart en besloot dat te verwerken in een trifle. De Mascarpone en Ricotta die ik overhad van mijn cannelloni vonden op deze manier ook gelijk hun bestemming. Bovendien had ik voor mezelf verzonnen dat ik hier wel eens een klein flesje Monbazillac voor kon opentrekken. Redenen genoeg dus.

Snij een plakje cake in stukjes en besprenkel deze met een lekker drankje. Een mooie siroop zou kunnen of een zoete dessertwijn bijvoorbeeld.
Meng de Mascarpone en de Ricotta met wat vanillevla.
Pureer een half blikje abrikozen en werk dit door de vla heen. Voor een heel mooi resultaat kun je nog een bakje met wat kant en klaar rood fruit bij de supermarkt kopen, en dit voorzichtig door de vla scheppen zodat je een gemarmerd effect krijgt.
Schep dit over de cake en dek af met wat geslagen room en wat klein gesneden stukjes abrikoos.

Geen opmerkingen:

Related Posts with Thumbnails