donderdag 11 november 2010

Echt lekkere kruidenboter hapjes


Je komt vast vaak bij de Turkse winkel. Als ik er ben koop ik vaak een kleine Pide, zo’n plat Turks brood. Het kost maar zeventig cent en je hebt vaak meer dan dat je opmaakt. Ik gebruik het bijvoorbeeld bij moussaka en stoofschotels in de Mediterrane sfeer. Maar wat doe je met een pide die een dag oud is?

Koop een zakje kruidenboter en mix dat met 75 gram boter. Dat is 25 gram minder dan op de verpakking staat maar het smaakt mij wat beter. 
Snij de pide in repen en besmeer ruim met de kruidenboter.
Ik leg ze 5 minuten onder de grill en eet mijn vingers er bij op. 
Door de structuur van het brood krijg je een heerlijk knapperig, ik kan beter zeggen knisperend, stuk brood in je mond dat niet eens zo vult. Het is bros geworden en het broodkorstje is werkelijk een belevenis om doorheen te bijten. 
Boter heb je altijd wel in huis, een zakje poeder voor kruidenboter kun je heel lang goed houden en het is zó gemaakt. Probeer het eens, misschien een idee voor dit weekeind? 
Ik weet geen lekkerder ondergrond voor zo’n kruidenboter hapje!

2 opmerkingen:

Gerry zei

Hallo Theo, ik ben een nieuwkomer in bloggerland en nu viel mij op dat jouw nieuwste bijdrage in de nieuwtjes top10 v foodrank met een amerikaanse ipv NL vlag staat. Bij mij was dat gisteren ook zo. Weet jij hoe dat komt. Ik krijg geen reactie van Foodrank! Gerry Deurloo www.gewoonlekkergewoon.blogspot.com
PS. Wij maken altijd wentelteefjes van oud turksbrood. Mooie lange sneetjes. Werkt trouwens nog beter met marokaans (griesmeel)brood= minder gaten en steviger.

Theo zei

Je hebt helemaal gelijk Gerry. Ik heb geen idee hoe dat zo komt. Ik kijk ook eigenlijk nooit op die site maar gelukkig staat het begin van mijn bijdrage erbij zodat iedereen kan zien dat het in het Nederlands gesteld is.
Bedankt voor de tip trouwens, ik heb in geen eeuwen wentelteefjes gegeten. Ga ik binnenkort weer eens doen.

Related Posts with Thumbnails