maandag 24 januari 2011

Pizza en pasta

Eerst maar eens bijpraten over de Italiaanse gerechten die ik gemaakt heb. Ik was van plan dat te filmen. Gedeeltelijk heb ik dat ook gedaan, maar het resultaat was niet je dat. 
Ik heb ravioli gemaakt met behulp van een ravioli-vorm. Ik mocht hem lenen van iemand om eens te proberen waar ik heel blij mee was. Ik wil namelijk alleen maar keukenapparaten of accessoires in huis halen die ik echt gebruik. 
De pastaroller werkte heerlijk maar de ravioli-vorm viel tegen. Toegegeven, ik was vergeten de vorm met bloem te bestuiven voordat ik de pasta erin legde zodat de ravioli behoorlijk plakte. Maar mijn grootste bezwaar is de lucht. Als je ravioli maakt dan moet je ervoor zorgen dat er geen lucht tussen de deeglaagjes bij de vulling blijft zitten. En dat is nou precies hetgeen wat gebeurde, ondanks mijn zorgvuldig drukken en rollen. Ik zag dit filmpje op Youtube en durfde het wel aan. Het vooruitzicht van mooie gelijkvormige ravioli sprak me wel aan, maar het mislukte. Ik heb de andere helft op de gewone manier gemaakt, dwz helemaal met de hand, en dat werkte beter. Het resultaat was een ongelijke maar dus handgemaakte ravioli zonder lucht. Het recept dat ik verzonnen had was prima en de ravioli smaakte heerlijk. Dat laat ik je binnenkort zien op een video.
De pizzasteen was ook een succes maar die escapade heb ik niet gefilmd. Door het uitstapje naar Lille had ik niet de moed op één dag opnames te maken voor twee gerechten. Nou is dat niet zo’n punt want ook dit recept wil ik aanpassen.  Ik ga een hogere temperatuur gebruiken en de steen langer voor verwarmen, waarschijnlijk wordt de pizza dan nog lekkerder. Hij was goed hoor, maar het kan volgens mij nog beter. 
Kook ze en tot gauw,
Theo

2 opmerkingen:

Caroline Brouwer zei

Daar was ik al bang voor. Ik dacht al twee bewerkelijke gerechten op één dag en dan ook nog filmen....
Maar we hebben nog wat te goed dus!
groeten, Caroline

Theo zei

Ja hoor Caroline, het was heerlijk en dus voor herhaling vatbaar. Het komt er aan!

Related Posts with Thumbnails