zondag 7 juni 2009

Mag ik dit een Pavlova noemen?


Omdat we een barbecue kochten die ik wilde uitproberen heb ik zalm gekocht om te kunnen roken maar omdat daar een glazuur van mayonaise met dille, bruine suiker en mosterd op moest terwijl ik nota bene geen mayonaise in huis had heb ik zelf maar mayo gemaakt van een eidooier zodat ik met een eiwit bleef zitten.
Omdat zo’n eiwit rustig een hele middag door mijn hoofd kan blijven spoken en ik, toevalligerwijs, de lekkerste aardbeien sinds jaren op de markt gekocht had en altijd voor noodgevallen enkele pakjes lang houdbare gepasteuriseerde slagroom in huis heb kwam ik op het idee om dit dessert maar eens te maken.
Phoe…


Dat ene eiwit heb ik half stijf geslagen en daarna, al kloppende, geleidelijk 60 gram suiker door gewerkt totdat het mooi ging glanzen. Deze massa heb ik met behulp van een spuitzak opgespoten en 1 uur op 130 graden in de oven gebakken.
De slagroom heb ik eerst goed gekoeld (vet stolt op een lage temperatuur) waarna ik het goed stijf kon slaan. Met wat suiker natuurlijk, dat spreekt.
De aardbeitjes heb ik schoon gemaakt en daarna heb ik het gebak samengesteld.
Mag ik dit een Pavlova noemen?

Geen opmerkingen:

Related Posts with Thumbnails