donderdag 22 december 2011

Chocolademousse van Cees Holtkamp


Chocolademousse. Lekker. Maar ik maak het niet zo vaak, want ik moet het helemaal alleen opeten. Niet voor te stellen dat iemand zo iets lekkers kan laten staan. Maar goed, ik red me wel. 
Ik heb het onderstaand recept van Holtkamp genomen en daar een derde van gemaakt. Als je niet al te grote porties maakt kun je daar ook vier man mee bedienen.
Hij is zijdezacht, luchtig, maar niet al te veel. Bovendien kan iedereen deze mousse wel maken denk ik. De receptuur is niet ingewikkeld.
Voor 6 personen
  • 3 EIEREN
  • 100 GRAM SUIKER
  • MESPUNTJE ZOUT
  • 150 GRAM PURE CHOCOLADE, GESMOLTEN
  • 250 GRAM SLAGROOM, GEKLOPT
Klop de eieren met de suiker en het mespuntje zout au bain-marie op tot het romig is.
Haal de schaal van het vuur en roer de gesmolten chocolade er doorheen. Laat afkoelen tot kamertemperatuur. Spatel dan de slagroom er doorheen. Schep het mengsel in een schaal of in 6 kleine schaaltjes en laat in de koelkast helemaal afkoelen en opstijven.

Geen opmerkingen:

Related Posts with Thumbnails