dinsdag 24 november 2009

KitchenAid en het bloggersevent

Tot mijn stomme verbazing kreeg een poosje geleden een uitnodiging om met een aantal andere bloggers en culinaire journalisten een avond te koken in Pat’s Kitchen. Dat was nieuw voor mij. In de Franse blogophère is het niet ongewoon om samen naar buiten te treden. Ik herinner me bijvoorbeeld dat een aantal bloggers zich op een kookmanifestatie presenteerden dmv workshops. In de Franse pers wordt trouwens ook regelmatig aandacht besteed aan hetgeen op internet verschijnt, en menig blogger krijgt iets toegezonden om uit te proberen en te bespreken. Op zich een slimme strategie. In Nederland was iets dergelijks mij nog niet ter ore gekomen. Tot opeens de zon ging schijnen in huize Tijm & Suikerbiet!
Ik werd op zeer vleiende wijze uitgenodigd en toog op een donderdagavond naar Waalwijk. Ik werd ontvangen met een glimlach en een glas Prosecco. Het was de opmaat van een geweldig leuke avond. Het was leuk de andere mede-bloggers te ontmoeten en samen een aantal heerlijke gerechtjes te maken.
Pat’s Kitchen is ruim bemeten en voorzien van allerhande KitchenAid apparatuur. Je kent het merk ongetwijfeld van de mixer die je in de betere kookwinkels ziet. Het is een staand apparaat dat misschien in dertig verschillende kleuren is te verkrijgen. Wat ik niet wist is de KitchenAid alles maakt wat je maar aan apparatuur in een keuken nodig hebt. Om te beginnen zag ik prachtige wijnklimaatkast staan. Die zou ik best willen hebben om wat losliggende flesjes in op te bergen. Maar ook koelkasten en ovens. Samen met Monique van Culimama heb ik een Vitello Tomato gemaakt. Daarvoor braadt je een stuk kalfsvlees aan en plaatst het daarna in de stoomoven. Die is uitgerust met een kernthermometer die je in het vlees stopt. Je stelt de oven in op een kerntemperatuur van 54 graden Celsius en een omgevingstemperatuur van 220 graden en als de kerntemperatuur bereikt is schakelt hij zelf uit. Mislukken kan niet meer en het vlees blijft zeer sappig. Die zou ik best willen hebben om wat losliggende receptjes mee uit te proberen. ;-)
Kortom, ik kreeg zo wat ideetjes om aan te schaffen als de tijd daarvoor rijp is. Waar zo’n avond al niet goed voor is. Maar bovenal was het gewoon een fantastische avond door het gezelschap van andere foodies en de verwennerij van KitchenAid die er werkelijk alles aan gedaan had om het ons naar de zin te maken. Een groot DANK JE WEL! is hier beslist op zijn plaats, voor het geweldige idee en de perfecte uitvoering.

Geen opmerkingen:

Related Posts with Thumbnails