woensdag 21 april 2010

Kippenlevertjes


Zijn er nog wel mensen die kippenlevertjes eten vraag ik me af. Zo nu en dan vind ik het zalig. Ook deze keer weer, toen ik ze bij mijn moeder at. Dit is haar recept:

3 eetlepels olie
2 eetlepels suiker
3 sjalotjes
6 plakjes katenspek
2 teentjes knoflook
250 gram kippenlevers
2 appels
wat blaadjes munt
scheutje Calvados

Fruit het uitje met de spek in een pan met wat olie. Doe de schoongemaakte levertjes erbij en bak ze gaar. Voeg dan de in blokjes gesneden, en al gebakken appel erbij en breng op smaak met peper, zout, suiker en de Calvados. Garneer met wat blaadjes munt.
Volgens moeders past hier een ronde fruitige, kruidige witte wijn goed bij.

4 opmerkingen:

Aan tafel met Tanja zei

Lijkt me een lekker recept. Ik geef toe, meestal eet ik kippenlevertjes verwerkt. Op toast of door de lasagne, vermengd met het gehakt.

Theo zei

Dat vind ik nou ook een goed idee Tanja, nooit aan gedacht. Ga ik beslist ook eens doen.

Chris zei

Ja, regelmatig, gewoon gebakken met een uitje en champignons op brood, in een roomsaus, met een kerriesaus, of als mousse op bruschetta en natuurlijk gebakken met spek eromheen als hapje.

Sybold zei

Eten we regelmatig, gebakken en geserveerd op (gemengde) salade, het bakvet van de levertjes afgeblust met droge sherry en wat ahornsiroop.
Dit dan als dressing er overheen.

Related Posts with Thumbnails