zondag 7 november 2010

Toetje van vijgen, yoghurt en confiture

Als je nou net als ik wat vijgen gekocht hebt, en er nog eentje over hebt van je bladerdeeg gebakjes met vijgen, en als je dan ook je potje vijgenconfiture nog niet op hebt, dan zou je natuurlijk, net als ik, een toetje kunnen maken met de restjes.
Je zou, om zo te zeggen, wat yoghurt in een schaaltje kunnen doen (die je over hebt van een heerlijke curry), daar een lepeltje confiture op scheppen, en dan een paar plakjes heel dun gesneden vijg er langs kunnen draperen. 
Dan zou je, net als ik, kunnen zeggen ‘dat is geen straf’. 
‘Om het maar meteen ronduit te zeggen, dit is een moordoplossing voor dit soort restjes!’
Maar misschien heb je niet, zoals ik, een lekkere curry gegeten, een Tikka Masala, om precies te zijn. 
Dat schept verplichtingen. 
Daarom zal ik deze week nog het recept geven van zo’n heerlijke curry. Ik zag hem in de Good Food van deze maand staan. Ik heb er natuurlijk wel wat aan veranderd maar daar is hij mijns inziens alleen maar lekkerder door geworden. 
Tot morgen!

Geen opmerkingen:

Related Posts with Thumbnails