woensdag 2 maart 2011

Cannelloni met spinazie en 3 soorten kaas


Ik zag een pak gewassen spinazie liggen op de groente-afdeling en besloot om dit gerecht te maken. Het is vegetarisch en heerlijk romig. Omdat je er zo lang mee bezig bent zul je het beslist heel erg lekker vinden. 
Ik heb een hoeveelheid pasta gemaakt zoals ik dat hier beschreven heb. (Of koop kant en klare pasta in de supermarkt).
Verder had ik nodig:
  • 300 gram verse spinazie ( je kunt ook de helft aan diepvries spinazie nemen)
  • Peper, zout en nootmuskaat
  • Knoflookolie, of gewone olie en een teentje
  • Een ½ bakje Mascarpone
  • Een ½ bakje Ricotta 
  • Slagroom
  • Parmezaanse kaas
Doe de spinazie met wat aanhangend water in een pan en laat het slinken. Knijp het dan goed uit en snij het fijn. Doe wat knoflookolie in de pan en bak de spinazie nog eventjes om het laatste vocht te laten verdampen. Voeg het dan bij de Ricotta en de helft van de Mascarpone en breng op smaak met 25 gram geraspte parmezaan. Breng het mengsel op smaak met de kruiden. 
Verdeel het mengsel over de pasta en maak er rolletjes van. 

Leg ze in een beboterde schaal en bestrijk met de rest van de Mascarpone die je met een scheutje room hebt losgeroerd. Bestrooi met geraspte parmezaanse kaas en zet de schaal 20 minuten in een voor verwarmde oven van 200 graden.
Wat ik met de rest van de Mascarpone en Ricotta heb gedaan laat ik je overmorgen zien. 

Geen opmerkingen:

Related Posts with Thumbnails