zondag 1 januari 2012

En de allerbeste wensen voor 2012!


En, lekker gegeten met kerstmis? Goede dagen gehad?
Ik hoop het wel. Wij waren de kerstdagen en de dagen erna in Salzburg. Een hele ervaring, dat kan ik je zeggen. Als we het even op culinair gebied houden, dan kan ik je vertellen dat je in Hotel Sacher een heerlijk stukje Sachertorte kunt eten, en dat je bij Demel de beste patisserie kunt vinden. Neem daar eens een stuk Esterhazytorte als je ooit in de gelegenheid bent, ik heb er van genoten. En wil je nu eens echt gewoon Oostenrijks eten? Ga dan eens in het klooster eten van de Augustiners. De broeders brouwen daar een zalig bier en je kunt er heerlijk worsten en schnitzels met bijlage kopen. Misschien is het niet je ideale maaltijd maar ga er dan toch maar heen voor de sfeer. Wat een prachtige ruimte.
Genoeg om over te bloggen de komende tijd, en behalve de Oostenrijkse keuken is er nog een macht aan ander lekkers en spannends om te maken. 
We gaan er weer een goed (culinair) 2012 van maken!

De apfelstrudel bij Sacher. Goed, maar niet de allerbeste...

Sachertorte bij Sacher. In deze ambiance is het één van de lekkerste chocoladetaarten.

Hotel Sacher aan de Salzach in Salzburg.


Spinatknödel im Mozarthaus.

Het goede leven bij de Oostenrijkers in de Braustübl van de Augustiners.

Ik weet het niet meer, ik verzin me kapot... ein Süßer Genuß? Nein, zo heet het gebak niet, maar ik weet nog precies hoe hij smaakte: fabelhaft!

7 opmerkingen:

Caroline Brouwer zei

Het ziet er allemaal lekker uit, vooral dat laatste stuk gebak! Ik zie het weer: je hebt genoten. Ook voor jou en je familie de allerbeste wensen voor 2012 en dat wij maar weer mogen genieten van al je leuke stukjes en lekkere recepten.
groetjes, Caroline

Uit Paulines keuken zei

Hoi Theo, voor jou ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Dat al je wensen vervuld mogen worden. Zo te zien heb je genoten in Salzburg.

Groetjes Pauline

Unknown zei

Jullie en geliefden ook het allerbeste toegewenst.
Ik was 15 maanden geleden in Salzburg. Natuurlijk aldaar een kistje met Sachertorte gekocht (middelgroot) om mee te nemen naar ons vakantiehuisje. Was wel wat teleurgesteld want de taart leek me veel droger geworden te zijn dan ik het mij herinnerde. Ze zullen toch wel (dagelijks) vers gekist worden?
Ook had m'n vrouw natuurlijk MozartKugeln gekocht, waarbij onze koetsier ons er natuurlijk fijntjes op moest wijzen dat we niet de 'echte' hadden gekocht. Maar hij zou wel even stoppen bij de ware producent. Hele lange rij. Maar de koetsier haalde voor ons de echte via een 'zijdeurtje'.
Maar na een dagje Salzburg kon ik echt geen Mozart meer zien, je krijgt daar een overdosis toegediend. Oja, wel een lekkere verzameling zouten meegenomen natuurlijk en al wandelend zo'n heerlijk gigantische pretzel gegeten...

Theo zei

Grüß Gott Paul!
Salzburg levert wel een overkill aan Mozart op. Het mankeert er nog maar aan dat er geen reclame gemaakt wordt van een Sachertorte etende Mozart!
Ik ben natuurlijk ook even het winkeltje van Sacher aan de zijkant binnen gelopen en hoorde daar terloops de verkoopster tegen iemand zeggen dat de 'gekiste' taarten makkelijk veertien dagen mee kunnen. Dat geeft te denken niet? Ze zijn zeker niet goedkoop en de voorraad mag er zijn. Volgens mij wordt de taart er echt niet beter van als hij zo lang staat. Jammer dat zo'n bedrijf, waar je maar hoeft te kijken om perfecte service te krijgen, zijn visitekaartje wat verwaarloost door de tht-datum zo op te rekken.
Ik moet wel wat opbiechten. Ondanks, of desondanks Salzburg was het eerste stuk dat ik dit jaar speelde een sonate van Mozart. Alleen Mozartkugeln heb ik niet gegeten, zelfs niet meegenomen ;-)

Unknown zei

Tja, we eindigden met Mozartkugeln in rode en bauwe verpakking. En ik dacht (weet niet zeker) dat de blauwe de 'echte' waren.
En dus, zou het kunnen zijn dat ik een 10-dagen oude Sachertorte heb gegeten! Baal !

Amanda zei

Jammer dat je niet meer weet hoe dat laatste gebakje heet, maar het ziet er wel heel lekker uit hahaha!

Theo zei

Ik ga beslist nog een keer terug Amanda...;-)

Related Posts with Thumbnails