zaterdag 2 oktober 2010

Moeders koekjes


Vandaag een recept van mijn moeders koekjes. Donderdag was ik op bezoek bij haar en stonden deze koekjes voor mij klaar. Heerlijk, ze zijn smaakvol en heerlijk bros. Heel simpel te maken eigenlijk, en dat bewijst weer eens dat simpele dingen grote waarde kunnen hebben. 
Op de foto komen twee dingen tot uitdrukking, mijn moeder kan Koken en mijn moeder kan Quilten. Dat wilde ik laten zien. Ik hoop dat je deze koekjes ook eens maakt.
75 gram zelfrijzend bakmeel
40 gram suiker
50 gram roomboter
Half zakje vanillesuiker
Zout 
Maak een deeg van de ingrediënten en kneed dit goed door. Vorm tot een rol en wikkel in folie. Laat het deeg door en door koud worden in de koeling.
Snij dan in plakjes, bestrooi desgewenst met wat suiker, en bak in een op 180 graden voorverwarmde oven gedurende 20 minuten. 

2 opmerkingen:

Caroline Brouwer zei

Moeders quilts zien er ook erg mooi uit!

Theo zei

Daar zal moeders heel blij mee zijn! :-)

Related Posts with Thumbnails